Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@07:06:41 GMT

ماه تی تی روایتگر آداب و رسوم شیرازی ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۴۶۱۳

ماه تی تی روایتگر آداب و رسوم شیرازی ها

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، امیر رئوف اظهارداشت: بر این اساس حسب تأثیرگذاری فوق العاده  تولیدات انیمیشن بر نسل جوان و نوجوان در جلسات طرح وبرنامه صدا وسیما در صدد تهیه مجموعه  انیمیشن  فاخری با موضوع آداب ورسوم شیرازی با هدف پخش از شبکه های ملی  برآمدیم  که بحمدالله به همت همکاران هنرمند ، انیمیشن ماه تی تی مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی آماده پخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انیمیشن ماه تی تی با تکیه بر فرهنگ و آداب ورسوم شیرازی در واحد پویانمایی مرکز فارس تولید شده است و روایتگر زندگی سه نسل در کنار هم  می باشد.در تولید این انیمیشن شاهد صمیمیت  بین اعضای خانواده و استحکام آن در فرهنگ شیرازی هستیم  و تکریم  پدربزرگ  و مادربزرگ مورد توجه قرار گرفته است. معاون سیمای فارس توجه به کتاب و کتاب خوانی را از امتیازات این انیمیشن دانست و گفت: کتاب وکتاب خوانی  با فرهنگ شیرازی  اجین است. فرهنگ سازی مطالعه ونقش آن در دانایی افراد از جمله ویژگی های برجسته این انیمیشن است. رئوف افزود: در این انیمیشن تمیز بودن  و نظافت کوچه و محیط زندگی و خانه وکاشتن گیاه وسبزی و ادب در برابر میهمان در فرهنگ شیرازی جایگاه ویژه ای دارد.  مدیر واحدپویانمایی مرکز فارس به تشریح موسیقی ماه تی تی پرداخت وگفت: لهجه و آواهای موسیقی شیرازی از دیگر نکات مثبت  این انیمیشن می باشد موسیقی و دوبله این انیمیشن  با هنر هنرمندان شیرازی و یک کار کاملاً بومی در گستره انیمیشن سازی است و مخاطب احساس نزدیکی و همراهی با فرهنگ غنی و دوست داشتنی شیرازی را پیدا خواهد کرد. کاوه سیستانی افزود : در این اثر به بازی های شیرازی  پرداخته و هنر فراموش شده عروسک های جی جی وی جی احیا و بازار وکیل شیراز به شایستگی معرفی می شود. وی به معرفی عوامل تولید این انیمیشن پرداخت و گفت: انیمیشن ماه تی تی با تکنیک کات اوت رایانه ای در 13 قسمت یازده دقیقه ای تولید شده است. پیمان دهقانی هنرمند خوش ذوق شیرازی  کارگردانی و تهیه کنندگی ، روح الله افتخار نویسندگی ، مهدی زارع آهنگسازی و تنظیم موسیقی ، گروه دابان به سرپرستی کریم کاویانی  گویندگی ، ابوالفضل بوستانی مدیر دوبلاژ  و امیر حکمت خواه ضبط دوبلاژ را به عهده دارند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آداب و رسوم انیمیشن رسانه ملی شاخص عروسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران

مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر قطعه «DONDOBAY» دوندوبای را با تنظیم متفاوت منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کار توضیح داد: قطعه «DONDOBAY» براساس موسیقی شمال خراسان است که این قطعه را برای کوارتت زهی که شامل دو ویلن، یک ویولا و یک ویلنسل تنظیم و سعی کردم که به ساختار و بافت اثر لطمه‌ای وارد نشده و آن را حفظ کنم. همچنین در یک بخش‌هایی نیز سعی کردم در تنظیم از فرهنگ و آیین موسیقی آن منطقه استفاده کنم. به هر حال همه ما می‌دانیم که آن‌ها در این قطعه علاوه بر موسیقی که با دوتا خراسانی اجرا می‌کنند، رقص‌هایی همانند رقص چوب نیز دارند و سعی کردم که این قطعه را نوعی تنظیم کنم که بتوانیم آن ریتم و رقص‌ها را نیز با هارمونی مدرن بشنویم.

مدرس آکادمی هنرهای مدرن استانبول ادامه داد: بحث موسیقی شمال خراسان را نیز تمام مردم ایران می‌دانند که از قدیم مهد فرهنگ و تمدن بوده و به دلیل وسعت جغرافیایی که داشته، سرشار از موسیقی و فرهنگ بوده و همینطور فرهنگ کتبی شفاهی همانند شاهنامه، لیلی و مجنون، شاه‌صنم و... که آن‌قدر خراسان گسترش داشته که موسیقی آن شامل خراسان شمال، شرق، جنوب است، به دلیل اینکه در آن منطقه، اقلیت‌های کرد، ترک، ترکمن و دامنه وسیعی از این گویش‌ها هستند، سبک‌های مختلف موسیقی نیز در آن منطقه وجود دارد و به همین علت بخش خراسان و موسیقی آن حائز اهمیت بوده است.

او اضافه کرد: از دوران موسیقی کلاسیک و دوره رمانتیک مشاهده می‌کنید ریشه اکثر موسیقی‌های آن دوره، بر اساس موسیقی‌های فولک یا محلی آن بوده که نمونه‌های آن در آثار بتهوون، برامز، فرانس شوبرت و... بوده است. منشاء اصلی موسیقی تمام آهنگسازان کلاسیک و معاصر، به موسیقی محلی، فولک و نواها و آواهایی که در آن زمان داشتند، برمی‌گردد.

وجدانی همچنین گفت: به نظرم شنیدن موسیقی‌های فولکلور که در هر بخشی از کشور و شنیدن آن‌ها با تنظیم‌های جدید، می‌تواند سرآغاز اتفاق جدید در موسیقی کشور باشد به دلیل اینکه این آثار قابلیت این را دارند که این ملودی‌ها برای ارکستر سمفونیک و یا ارکستر ملی تنظیم شوند و این آثار بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود چرا که قطعا این‌ها در بن مایه ایرانی‌ها بوده و با این قطعات ارتباط می‌گیرند.

رهبرارکستر MSA استانبول در پایان نیز گفت: این قطعات را با ساختار مدرن و معاصر تنظیم کردم، قطعا اگر از سازهای اصیل ایرانی استفاده می‌کردم، شاید حس و حال آن تغییر پیدا می‌کرد. به شخصه علاقه داشتم که قطعات را به صورت مدرن تنظیم کنم یعنی جغرافیای آن را مقداری جهانی ببینم. به همین علت، سازها را در کوارتت زهی آوردم که که تماما سازها کلاسیک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هنری که لاکچری شده!
  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود